Napjainkban a tankötelezettség 15 éves korra történő leszállításának tervei borzolják a pedagógiai közélet szereplőinek kedélyeit. Az elképzelés hatásait több szakember elemezte már, a média a véleményektől hangos. Hadd ajánljunk elolvasására, meghallgatásra három álláspontot, amelyben gazdaságpolitikai és nevelésszociológiai oldalról is megvilágításba kerül a tervezet bevezetésének gyermekekre, pedagógusokra, iskolákra, a nemzetgazdaságra és nem utolsó sorban társadalmunkra kifejtett hatása. Nahalka István oktatáskutató dilemmája. cím alatt olvasható. Halász Gábor a Magyar Rádió Időt kérek c. műsorában nyilatkozott a gazdaság dinamizálásának egyik lehetséges módjáról az oktatásról, a tankötelezettség értelmezésének problematikájáról, a munkába ágyazott tanulásról vagy éppen az esetleges új oktatási formák megjelenéséről. Trencsényi László interjú válaszaiban gyakorlati kérdések is megjelennek: többek között az iskolakerülés okairól és az iskolába járási motivációk kialakításának pedagógiai feladatairól is hallunk:
Mindenkinek jó elmélkedést kívánunk!
Utolsó kommentek