A szakszervezeti véleményekhez a pedagógusképzés kapcsán csatlakozott a Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének pedagógusképzési tagozata is.
Az eddigiek során úgy alakult, hogy a pedagógusképzés kapcsán igen határozottan inkább a felsőoktatás területén működő szakszervezetek nyilatkoztak, például a kétszakos, osztatlan pedagógusképzés bevezetését támogatták az Agrároktatási és Kutatási Dolgozók Szakszervezete - AOKDSZ, Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezete - FDSZ, Orvosegyetemek Szakszervezeti Szövetsége - OSZSZ, Tudományos és Innovációs Dolgozók Szakszervezete – TUDOSZ. Érdekes azonban, hogy ezek többsége kevéssé kapcsolódik a pedagógusképzés területéhez.
2011. március 18-i hír szerint az FDSZ pedagógusképzési tagozata a szervezet főirányát követve továbbra is támogatja ugyan az osztatlan, kétszakos pedagógusképzés bevezetését, de hangsúlyozza, hogy csak a nem kizárólagos jelleggel.
Bár a korábbi kommunikáció hangsúlya arra esett, hogy a bolognai képzési rendszer okozta legtöbb problémát (főleg a jelentkezők kis számát) a pedagógusképzés területén, most már újra a problémák tényleges forrása felé fordul a szakszervezeti mozgalom: a pedagóguspálya elismertségének és jövedelmi viszonyainak hiányosságai felé.
Érdekes fejlemény az is, hogy a tagozat véleménye leszögezi, hogy a pedagógusképzés egyes területein (az óvó-, a tanító- és gyógypedagógiai képzésben) a bolognai rendszer előnyeit nem lehet elvitatni.
Mindenesetre figyelemre méltó a korábbi kizárólagosságot követelő hangnem változása és a pedagógusképzési modellek szakszerűbb szemügyre vétele.
Utolsó kommentek